درخواست های مرجوعی
یکی از موارد مهم در فروشگاه های اینترنتی جلب اعتماد مشتریان می باشد. بازگشت محصول یا مرجوع کردن کالای دریافتی توسط مشتریان را میتوان یکی از بخشهای مهم فعالیتهای تجاری عنوان کرد. مشتریان ممکن است به دلایل مختلفی از محصول دریافتی ناراضی باشند و در این صورت تقاضای تعویض یا دریافت پولشان را خواهند کرد، اما این مسئله زمانی اتفاق خواهد افتاد که یک سیستم رسیدگی توسط فروشگاههای آنلاین در نظر گرفته شده باشد. قسمت درخواست های برگشت (RMA) یا مجوز بازگشت کالا به مشتریان امکان مرجوع محصولات به فروشگاه را می دهد. برای ورود به قسمت درخواست های مرجوعی از منو سمت راست فروش ها » درخواست های برگشت را انتخاب کنید. در اینجا شما می توانید تمام درخواست های مرجوعی را پیدا کنید. همچنین نیز میتوانید با استفاده از فیلترهای موجود درخواست های مرجوعی مورد نظر خود را نیز جستجو کنید. جستجو در بخش درخواست های مرجوعی با استفاده از جستجو از یک تاریخ مشخص تا یک تاریخ معین، شماره سفارش و وضعیت بازگشت قابل دسترس است. در این صفحه چهار دکمه مشاهده میکنید که می توانید با انتخاب هر کدام عملیات مورد نظر را اعمال نمایید.
اطلاع رسانی برای تغییر وضعیت مشتری : شما می توانید مشتری را از نتیجه درخواست مرجوع مطلع کنید. سفارشاتی که وضعیت آنها تکمیل شده باشد امکان مرجوع کالا را دارند.
در سطر هر محصول دو دکمه وجود دارد که با انتخاب هر کدام عملیات مورد نظر اعمال می شود.
مشاهده : شما میتوانید جزئیات سفارش کاربر را مشاهده کنید. ویرایش : شما می توانید دلیل مرجوع کردن محصول، وضعیت درخواست برگشت و .. را مشاهده و یا ویرایش کنید. با کلیک بر روی دکمه ویرایش شما به صفحه جزئیات درخواست برگشت هدایت می شوید.
شناسه : شناسه محصول. سفارش : شماره فاکتور مشتری. مشتری : ایمیل مشتری. محصول : نام محصولی که کاربر قصد بازگشت آن را دارد. تعداد : تعداد محصولی که کاربر قصد بازگشت آن را دارد. وضعیت درخواست برگشت : تعیین وضعیت درخواست برگشت مشتری امکان تغییر این بخش توسط ادمین فروشگاه وجود دارد. هر درخواست بازگشتی که از سمت مشتری ارسال می شود را ادمین فروشگاه باید به یکی از وضعیت های معلق، دریافت شده، بازگشت مجاز، موارد تعمیر شده، موارد بازپرداخت شده، درخواست رد شده و منصرف شده تغییر دهد. دلیل برگشت : دلیل برگشت محصول اقدامات درخواست شده : اقدامی که مد نظر مشتری است. این مورد به طور پیش فرض شامل تعمیر و تعویض است. برای درج موارد بیشتر می توان از منو تنظیمات » تنظیمات سفارش » تب درخواست های برگشت اقدام کرد. در این بخش می توانید اقدامات لازم ( تعمیر، تعویض و ...) و دلایل برگشت مورد نظر خود را ایجاد کنید. نطرات مشتری : متنی که مشتری هنگام درخواست مرجوع کالا برای ادمین فروشگاه نوشته است. یادداشت پرسنل : پاسخ ادمین فروشگاه برای درخواست مرجوع مشتری. تاریخ : تاریخ و ساعت درخواست مرجوع کالا را نمایش می دهد.