لاگ فعالیت ها
همانطور که می دانید امکان اضافه کردن نقش های متعددی وجود دارد و اکثر سایت های بزرگ نیز از نیروهای زیادی استفاده می کنند که نیرو ها به طور همزمان بر روی وب سایت فعالیت می کنند. گاهی پیش میآید که فروشگاه در برخی موارد دچار تغییرات زیادی می شود اما به دلیل دسترسی چند نفر به پنل مدیریت نمی توان متوجه شد که این اتفاق از سمت مدیرانی که دسترسی دارند به سایت اتفاق افتاده است یا خیر. بررسی فعالیت کاربران از موارد مهمی است که هر فروشگاهی که دارای چندین مدیر است باید از آن استفاده کند تا همواره قادر به کنترل فعالیتهایی که کاربران در آن انجام میدهد باشد. لاگ فعالیت ها در دو مدل لاگ فعالیت ها و نوع فعالیت در دسترس است.
بخش اول لاگ فعالیت ها برای ورود به قسمت لاگ فعالیتها از منو سمت راست مشتری ها » لاگ فعالیتها را انتخاب کنید. دراین قسمت شما می توانید کلیه لاگ های ثبت شده و اتفاقات افتاده شده در پنل ادمین را مشاهده و مدیریت کنید. همچنین نیز میتوانید با استفاده از فیلترهای موجود گزارش هایی از لاگ ها تهیه کنید. فیتلر کردن لاگ فعالیتها با استفاده از یک تاریخ مشخص تا یک تاریخ معین، آدرس IP و نوع لاگ فعالیت در دسترس است.
نوع لاگ فعالیت : عملیاتی که انجام شده است. به عنوان مثال : Edit a customer نمایانگر ویرایش مشتری است. مشتری : آدرس ایمیل مدیری که عملیات را انجام داده است. آدرس IP : آدرس IP اینترنت مدیری که عملیات را انجام داده است. پیام : اتفاق رخ داده شده را نمایش می دهد. به عنوان مثال: مشتری (شناسه = 1) ویرایش شده نمایانگر عملیات ویرایش مشتری است. ایجاد شده : ساعت و تاریخ انجام عملیات را نمایش می دهد.
بخش دوم نوع فعالیت در این بخش کلیه عملیاتی که در پنل ادمین قابل انجام است را مشاهده می کنید. هرعملیات دارای یک نام بخصوص است به عنوان مثال Add a new blog post یعنی اضافه کردن یک پست بلاگ جدید در این بخش شما می توانید تعیین کنید کدام عملیات را به شما در قسمت لاگ فعالیت ها نمایش دهد.
نام : نام عملیات. فعال سازی : با فعال کردن این گزینه لاگ های مربوط به این بخش در قسمت لاگ فعالیت ها نمایش داده می شود. لاگ های مورد نیاز برای بررسی فعالیت کاربران به طور پیش فرض برای فروشگاه فعال شده است. در صورتی که لاگ خاصی مد نظرتان است می توانید از این بخش لاگ را فعال کنید.