Skip to main content

کاربران

مهم ترین بخش هر فروشگاه اینترنتی قسمت مشتریان است. در واقع مشتریان هستند که کمک به حفظ و بقاء فروشگاه می کنند. هدف از راه اندازی هر فروشگاهی جذب مشتری و فروش بیشتر است.

در این صفحه نمایی از کلیه کاربرانی که در فروشگاه ثبت نام کرده اند را مشاهده می‌کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از فیلترهای موجود مشتری مورد نظر خود را جستجو کنید. جستجو در بخش مشتری ها با استفاده از جستجو از شماره موبایل، وضعیت تائید، نام و نام خانوادگی و... قابل انجام است.

کاربران

در این صفحه دو دکمه مشاهده می‌کنید که می توانید با انتخاب هر دکمه عملیات مورد نظر را اعمال نمایید.

برای درج یک مشتری جدید به صورت دستی بر روی دکمه افزودن جدید کلیک می کنیم.

شماره موبایل : شماره تلفن همراه مشتری. ( در صورتی که ماژول sms بر روی پنل نصب شده باشد این گزینه نمایش داده می شود ) تایید عضویت موبایل : عضویت کاربر مبنی بر شماره موبایل تائید است. (در صورتی که ماژول sms بر روی پنل نصب شده باشد این گزینه نمایش داده می شود) صندوق پستی اینترنتی : آدرس ایمیل مشتری. کلمه عبور : پسورد ورود مشتری. نقشهای مشتری : نقش مشتری به عنوان مثال مهمان، ثبت نام شده و یا ... مدیریت فروشندگان : انتخاب فروشگاه یا فروشنده جنسیت : خانم یا اقا. نام : نام کاربر. نام خانوادگی : نام خانوادگی کاربر. تاریخ تولد : تاریخ تولد کاربر. نام شرکت : نام شرکت کاربر ( پر کردن این فیلد اختیاری است ) آدرس : آدرس کاربر. تلفن همراه : شماره تلفن همراه کاربر. نظر مدیر : ادمین سایت می تواند توضیحات خود را برای این کاربر در این بخش وارد کند. این توضیحات برای کاربر قابل مشاهده نیست و فقط جنبه توضیحات به سایر مدیران دارد. آیا معاف از مالیات است : تعیین کنید آیا مشتری معاف از مالیات است یا خیر. خبرنامه : تعیین کنید آیا مشتری در خبرنامه عضویت داشته باشد یا خیر. فعال : تعیین کنید آیا حساب مشتری فعال است یا خیر. برای غیر فعال کردن حساب مشتری تیک این قسمت را بردارید. با کلیک بر روی دکمه ذخیره مشتری وارد شده در پنل ثبت نام می شود. کنار هر رکورد مشتری یک دکمه ویرایش وجود دارد که با کلیک بر روی آن به صفحه ویرایش جزئیات مشتری هدایت می شوید.

در این صفحه پنج دکمه مشاهده می‌کنید که می توانید با انتخاب هر دکمه عملیات مورد نظر را اعمال نمایید.

ارسال ایمیل : ارسال ایمیل برای مشتری. ارسال پیام خصوصی : ارسال پیام خصوصی برای مشتری (کاربر با ورد به قسمت پروفایل می‌تواند پیام خصوصی را مطالعه کند) بخش ویرایش جزئیات مشتری دارای ۹ تب اصلی است : اطلاعات مشتری، درخواست ها، آدرس ها، سبد خرید کنونی، فهرست علاقه مندی های فعلی، لاگ فعالیت ها، سفارش (به جای کاربران دیگر)، عضویت های افزایش موجودی انبار و امتیاز

تب اول: اطلاعات مشتری در این بخش شما به صفحه ای مشابه صفحه ثبت نام مشتری جدید هدایت می شوید. در این بخش می توانید اطلاعات کاربر را مشاهده و یا ویرایش کنید.

تب اول : اطلاعات مشتری

تب دوم: سفارش ها در این بخش شما می توانید تمام سفارش هایی که کاربر تاکنون ثبت کرده است را مشاهده کنید. این صفحه به شما شماره سفارش، مبلغ سفارش، وضعیت سفارش، وضعیت پرداخت، وضعیت ارسال و تاریخ و ساعت ثبت سفارش کاربر را به شما نمایش می دهد.

💡 در هر رکورد سفارش یک دکمه مشاهده وجود دارد که با کلیک بر روی آن به صفحه ویرایش جزئیات سفارش هدایت می شوید. آموزش کار با قسمت ویرایش جزئیات سفارش در بخش فروش ها برای شما توضیح داده شده است. برای مشاهده این آموزش اینجا کلیک کنید.

تب دوم : سفارش ها

تب سوم: آدرس ها در این بخش شما می توانید اطلاعات کلیدی کاربر مانند نام و نام خانوادگی، صندوق پستی، شماره تلفن همراه و ادرس کاربر را مشاهده کنید. کنار رکورد دو دکمه ویرایش و حذف وجود دارد که با انتخاب هر کدام عملیات مورد نظر انجام می شود.

تب سوم : آدرس ها

تب چهارم: سبد خرید فعلی اگر کاربر در حال حاضر بر روی وب سایت باشد و چند محصول را در سبد خرید خود داشته باشد، در این بخش می توانید سبد خرید کنونی کاربر را مشاهده کنید. این صفحه به شما نام محصول، تعداد خرید، قیمت و ساعت و تاریخ افزودن محصول به سبد خرید کاربر را نمایش می دهد.

تب چهارم : سبد خرید فعلی

تب پنجم: فهرست علاقه مندی های فعلی در این بخش شما می توانید فهرست علاقه مندی فعلی کاربر را مشاهده کنید. این صفحه به شما نام محصول، تعداد خرید، قیمت و ساعت و تاریخ افزودن محصول به فهرست علاقه مندی کاربر را نمایش می دهد.

تب پنجم : فهرست علاقه مندی های فعلی

تب ششم: لاگ فعالیت‌ها در این بخش شما می توانید لاگ فعالیت‌های کاربر را مشاهده کنید. این صفحه به شما نوع لاگ، آدرس IP، نظر و تاریخ و ساعت انجام فعالیت کاربر را نمایش می دهد.

نوع لاگ : Edit setting (ویرایش تنظیمات) آدرس IP : 2.176.187.234 (آدرس IP کاربر) نظر : تنظیمات ویرایش شده (فعالیت انجام شده) ایجاد شده در : ۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۷:۵۳:۵۴ (تاریخ و ساعت انجام فعالیت کاربر)

تب ششم : گزارش فعالیت ها

تب هفتم: سفارش (به جای کاربران دیگر) در فرایند ثبت سفارش (به جای کاربران دیگر) ، ادمین سایت دقیقا آنچه مشتری در هنگام مشاهده سایت خواهد دید را می بینید، با این تفاوت که در منوی هدر ( وارد شده به عنوان کاربر Customer@email.com پایان Session زمان ورود به عنوان کاربر ) را خواهید دید.

اگر روی لینک پایان Session در سفارش کلیک کنید، Session کاربر بسته خواهد شد. با کلیک بر روی دکمه سفارش شما به صفحه اصلی وب سایت هدایت می شوید. در این بخش ادمین سایت می تواند کلیه کارهایی که مشتری در سایت می تواند انجام دهد را مشاهده کند و یا به جای مشتری سفارش ثبت کند، درخواست مرجوع بزند، پروفایل مشتری را مشاهده کند و ... در نهایت با کلیک بر روی پایان Session زمان ورود به عنوان کاربر مجددا به پنل مدیریت هدایت می شوید.

تب هفتم : سفارش به جای کاربر دیگر

تب هشتم: عضویت های افزایش موجودی انبار

تب هشتم : اشتراک اطلاع رسانی موجود شدن کالا

تب نهم: امتیاز در این بخش ادمین سایت می تواند به صورت دستی به کاربران امتیاز تخصیص دهد. به صورت پیش فرض اگر سناریو امتیاز را در پنل فروشگاه تنظیم کرده باشید امتیازات به کاربران تعلق می گیرد اما در برخی موارد ممکن است ادمین سایت بخواهد برای پروموشن سفارش به کاربر چند امتیاز بدهد. این صفحه به شما امتیاز فعلی کاربر، امتیاز کلی در نظر گرفته شده، پیام و تاریخ و ساعت ایجاد ثبت امتیاز را نمایش می دهد. در بخش افزودن امتیاز می توانید امتیاز مورد نظر خود را اعمال کنید.

مقدار : مقدار امتیازی که به کاربر می خواهید بدهید. پیام : پیام مورد نظر برای ثبت امتیاز. کاربر می تواند با وارد شدن به سایت و در قسمت پروفایل خود از بخش امتیازها، امتیاز و متن اختصاص داده شده را مشاهده کند.

تب نهم : امتیاز