راهنمای استفاده از فیلدهای سئو در فروشگستر
در صفحات مختلف که مدیر سیستم یا فروشگاه آنلاین میتواند صفحه ایجاد کند یا تولید محتوا انجام دهد، زبانهای با نام "سئو" وجود دارد. این بخش شامل ۴ فیلد اصلی برای بهینهسازی صفحات در موتورهای جستجو (مانند گوگل) است. با تکمیل دقیق این فیلدها، میتوانید رتبه سایت خود را بهبود دهید و بازدید بیشتری جذب کنید.
کجا باید زبانه سئو را تکمیل کنیم؟
- وارد پنل مدیریت فروشگستر شوید.
- به صفحه مدیریت دستهبندی یا مدیریت محصولات بروید.
- در زبانه سئو، فیلدهای مربوطه را تکمیل کنید.
فیلد کلمات کلیدی متا (Meta Keywords)
یکی از فیلدهای سئو در سیستم فروشگستر که به ایندکس شدن بهتر در برخی موتورهای جستجو کمک میکند. این کلمات به درک بهتر موضوع صفحه توسط موتورهای جستجو کمک میکنند، اما تأثیر مستقیم کمتری بر سئو دارند.
نحوه فرمت صحیح کلمات کلیدی
✅ کلمات کلیدی را با کاما (،) از هم جدا کنید.
✅ از ترکیب کلمات کلیدی کوتاه و بلند استفاده کنید.
✅ از مترادفها و کلمات هممعنی بهره ببرید.
✅ از نیمفاصله در ترکیبهای مهم فارسی استفاده کنید.
<meta name="keywords" content="فروشگاه اینترنتی, طراحی سایت فروشگاهی, راهاندازی فروشگاه آنلاین, فروشگاه آنلاین, سیستم مدیریت فروش" />
نکات مهم درباره فرمت کلمات کلیدی
آیا میتوان از |
بهجای ,
استفاده کرد؟
❌ استاندارد پیشنهادی برای جدا کردن کلمات کلیدی، کاما میباشد.
استفاده از |
ممکن است باعث خطا در پردازش کلمات کلیدی شود.
آیا بعد از کاما باید فاصله قرار دهیم؟
✅ بعد از کاما (،) یک فاصله قرار دهید تا خوانایی بهتری داشته باشد.
🔹 درست: فروشگاه اینترنتی, طراحی سایت فروشگاهی, راهاندازی فروشگاه آنلاین
🔸 نادرست (اما قابل قبول): فروشگاه اینترنتی,طراحی سایت فروشگاهی,راهاندازی فروشگاه آنلاین
استفاده از فاصله بعد از کاما توصیهشده است، اما اجباری نیست.
فارسی یا انگلیسی بودن کاما مهم است؟
✅ بهتر است از کامای فارسی (،) استفاده کنید، اما کامای انگلیسی (,) نیز معمولاً بدون مشکل پردازش میشود.
🔹 توصیهشده: فروشگاه اینترنتی، طراحی سایت فروشگاهی، راهاندازی فروشگاه آنلاین
(کاما فارسی)
🔸 قابل قبول: فروشگاه اینترنتی, طراحی سایت فروشگاهی, راهاندازی فروشگاه آنلاین
(کاما انگلیسی)
عنوان متا (Meta Title)
✅ عنوان متا همان عنوانی است که در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود.
🔹 بهتر است با کلمهی "خرید" ادغام شود تا ارتباط بهتری با جستجوی کاربران داشته باشد.
🔹 کوتاه، توصیفی و شامل نام محصول باشد.
🔸 مثال: خرید لنت ترمز جلو پراید
💡 نکته:
- حداکثر طول پیشنهادی برای عنوان متا ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر است.
- استفاده از کلمات کلیدی اصلی در عنوان متا به افزایش کلیک کاربران کمک میکند.
توضیحات متا (Meta Description)
✅ توضیحات متا، متنی است که در زیر عنوان در نتایج جستجو نمایش داده میشود و تأثیر زیادی بر نرخ کلیک (CTR) دارد.
🔹 شامل یک جمله مرتبط با محصول که ممکن است کاربران جستجو کنند.
🔹 در انتهای توضیحات میتوانید نام فروشگاه خود را نیز بیاورید.
🔸 مثال: خرید لنت ترمز جلو پراید با بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو.
💡 نکات مهم:
- حداقل ۵۰ و حداکثر ۱۶۰ کاراکتر باشد.
- جذاب و خلاصه باشد تا کاربران را به کلیک کردن ترغیب کند.
نام صفحه برای موتورهای جستجو (SEO-Friendly URL)
✅ این فیلد نام صفحه را در موتورهای جستجو مشخص میکند و همان URL محصول است.
🔹 کلمات مهم نام محصول را با خط تیره (-) جدا کنید.
🔹 در صورت عدم ورود مقدار، سیستم بهطور خودکار از نام محصول برای ساخت URL استفاده میکند.
🔸 مثال: lent-tormoz-pride
💡 نکات مهم:
- از فاصله، نمادهای خاص و کاراکترهای غیرضروری استفاده نکنید.
- URL کوتاه و خوانا باشد تا درک بهتری از محتوای صفحه ارائه دهد.
- فارسی یا انگلیسی بودن URL چندان مهم نیست و از هردو میتوانید استفاده کنید.