Skip to main content

نقش های کاربران

نقش های مشتری

با مدیریت دسترسی کاربران (permissions) میتوانید دسترسی به بخشهای مختلف سایت را برای کاربران عضو شده محدود کنید به عنوان مثال : بخش دانلودها فقط برای کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده اند قابل مشاهده باشد. نقش پیش فرض کاربری که بر روی سایت لاگین نکرده است کاربر مهمان است که ساده ترین سطح دسترسی است. در هر کاری نقش های متعددی حضور دارند و فعالیت می کنند. در سایت ها نیز به همین صورت است. برخی از سایت ها فقط با یک نقش کاربری مدیر فعالیت می کنند و برخی دیگر چندین نقش از جمله ثبت نام شده، مدیر، مدیر انجمن و… را شامل می شوند. اصلی ترین تفاوتی که باید بدانید فرق بین «نقش» و «دسترسی به فهرست کنترل» است. در قسمت نقش مشتری شما می توانید یک نام برای نقش درنظر بگیرید مثلا درج اطلاعات، اما دسترسی به فهرست کنترل هسته سیستم است، با این قابلیت شما می توانید تعیین کنید که هر نقش به کدام بخش از سایت دسترسی داشته باشد. یک مثال از این قابلیت نقش ادمین است. کاربری که دارای این قابلیت است قادر به انجام کلیه تغییرات در ظاهر وب سایت، محصولات، دسته ها و ... هستند.

بخش دسترسی به فهرست کنترل در قسمت تنظیمات آموزش داده شده است.

در این صفحه نمایی از کلیه نقش هایی که در فروشگاه در نظر گرفته شده است را مشاهده می‌کنید. به صورت پیش فرض ۵ نقش اصلی ادمین، ثبت نام شده، مهمان، فروشنده و مدیر انجمن که برای هر سیستمی لازم و ضروری است را در نظر گرفته است.

نقش های کاربر

در صورتی که نیاز به تعریف نقش جدید دارید بر روی دکمه افزودن جدید کلیک کنید.

نام : نام نقش مورد نظر. نام سیستم : نام سیستم نقش مشتری. ارسال رایگان : تعیین کنید آیا ارسال محصولات برای این دسته از کاربران رایگان است یا خیر. معاف از مالیات : تعیین کنید آیا این دسته از کاربران معاف از مالیات هستند یا خیر. فعال کردن طول عمر رمز عبور : با فعال کردن این گزینه شما این دسته از مشتریان را مجبور به تغییر کلمه عبور بعد از یک بازه زمانی می کنید. فعال : برای فعال سازی نقش این گزینه را فعال کنید. آیا این نقش سیستمی است : این گزینه به صورت پیش فرض false است. منظور از این گزینه یعنی این نقش از ابتدا در سیستم بوده یا خیر. خریداری شده با محصول : در این بخش می تواند تعیین کرد که اگر کاربری محصولی را که من انتخاب کردم را خرید به صورت اتوماتیک نقش مورد نظر رابه کاربر بدهد. اگر گزینه خریداری شده با محصول را انتخاب کنید و کاربر محصول را خزیداری کند و نقش کاربر تغییر پیدا کند، و مشتری سفارش را کنسل کند و یا خرید را انجام ندهد باید به صورت دستی نقش اختصاص داده شده به مشتری را از مشتری بگیرید.

افزودن نقش های کاربر

نقش های مشتری ها

نقش های مشتری ها در وب شاپ آرسینا شما را قادر می سازد تا گروهایی از کاربران فروشگاه اینترنتی خود بسازید. شما می توانید گروههای مختلفی همچون مدیران فروشگاه، خریداران، فروشندگان و غیره به وجود آورید. شما همچنین می توانید با استفاده از لیست کنترل دسترسی توانایی های خاصی به این گروه ها بدهید. (مانند قیمت گذاری تخفیف ها و موقعیت های خاص دیگری چون معافیت مالیاتی، ارسال رایگان و غیره)

برای اضافه کردن نقش های مشتری:

به منوی مشتری ها و پس از آن نقش های مشتری بروید. پنجره نقش های مشتری نمایش داده خواهد شد.

نقش های مشتری

روی اضافه کردن جدید کلیک کنید. پنجره اضافه کردن یک نقش مشتری جدید نمایش داده خواهد شد.

!اضافه کردن نقش

اطلاعات زیر را تعریف کنید:

. نام نقش مشتری

. نام سیستمی نقش مشتری

. برای اینکه مشتری با چنین نقشی بتوانند از امکان ارسال رایگان برای خریدهای خود استفاده کنند گزینه ی ارسال رایگان را انتخاب کنید.

. برای اینکه مشتری با چنین نقشی از مالیات در خریدهای خود معاف باشد گزینه ی معاف از مالیات را انتخاب کنید.

. انتخاب کنید که این نقش فعال باشد.

. نقش سیستمی Is . این تنظیمات نشان می دهد که این نقش در کد استفاده شده است یا خیر. این گزینه از قبل تعریف شده و غیر قابل تغییر است .

. برای انتخاب کردن یک کالای مشخص روی دکمه انتخاب کالا در کنار قسمت Purchased with product کلیک کنید. هنگامی که این کالا خریداری شده و مبلغ آن پرداخت شده باشد یک مشتری به این نقش مشتری اضافه خواهد شد. یادداشت: در صورت مسترد شدند و یا لغو سفارش شما باید به صورت دستی این نقش را از یک مشتری بگیرید.

روی ذخیره کلیک کنید.

برای ویرایش نقش های مشتری، روی ویرایش در ردیف کنار آن کلیک کنید. پنجره ویرایش نقش مشتری نمایش داده خواهد شد. نقش مشتری را به صورتی که در بالا توضیح داده شد ویرایش کنید.